Том 4 № 5 (2025): Педагогика и психология в современном мире: теоретические и практические исследования

«Zamonaviy dunyoda pedagogika va psixologiya: Nazariy va amaliy izlanishlar» - это национальная онлайн-конференция с открытым доступом, на которой публикуются обзорные тезисы, относящиеся к различным областям. Главная цель состоит в том, чтобы предложить интеллектуальную платформу для национальных ученых, и она направлена на продвижение междисциплинарных исследований. Все рукописи должны быть подготовлены на узбекском, английском или русском языках.

Опубликован: 2025-03-07

MAKTABGACHA TA’LIM YOSHDAGI BOLALARGA O’YIN ORQALI AXLOQIY TARBIYA BERISHDA TARBIYACHINING O’RNI

Ushbu maqolada, maktabgacha yoshdagi bolalarga o’yin orqali axloqiy tarbiya berishda tarbiyachining o’rni, Tarbiyachi – pedagoglarning o‘yinni tashkil etishdagi ahamiyati ko’rsatilgan.

Hilola Ergasheva

4-5

2025-03-06

MAKTABGACHA TA’LIM TASHKILOTLARI BILAN OILA JAMIYATNI BIR BIRLARIGA BOG‘LIQ JIHATLARI

Ushbu maqolada, Maktabgacha ta’lim tashkilotlari bilan oila jamiyatni bir birlariga bog‘liq jihatlari haqida so’z yuritilgan. Oila va maktabgacha ta’lim o’rtasidagi hamkorlikning ahamiyati va maktabgacha ta’lim tashkilotlari va oila o‘rtasidagi hamkorlikning asosiy maqsadlari ko’rsatib o’tilgan.

Saida Abdujalilova

6-10

2025-03-06

AXBOROT BO‘LIMINI O‘QITISH METODIKASI

Методика преподавания информационного отдела в данной работе рассматривается использование информационных технологий и информационных систем в образовательном процессе, а также методические подходы и способы их применения для повышения эффективности обучения. В работе анализируются традиционные и инновационные методы преподавания, интерактивные подходы, использование онлайн-платформ и практических занятий в обучении. Также рассматриваются эффективные способы использования информационных технологий в обучении, методы оценки знаний студентов, а также возникающие проблемы и пути их решения в процессе преподавания информационного отдела

Madadjon O‘ktamov , Ozoda Boymurodova

11-14

2025-03-10

IT SOHASIDA AXBOROT XAVFSIZLIGI

В данной статье анализируются основные принципы информационной безопасности, виды угроз и современные методы защиты. Вместе с развитием информационных технологий возрастают и проблемы кибербезопасности. В ходе работы рассматриваются основные составляющие информационной безопасности – принципы конфиденциальности, целостности и доступности. Он также предоставляет информацию о вредоносном ПО, фишинговых атаках, сетевых угрозах и рисках, связанных с деятельностью человека. В качестве механизмов защиты анализируются криптографические методы, системы аутентификации, межсетевые экраны, антивирусные программы и другие технологии.

Mirjalol Abdihakimov, Madadjon O‘ktamov

15-17

2025-03-10

BLOKCHEYN TEXNOLOGIYASINING IJTIMOIY TAMOYILLARI

Этот тезис анализируется социальными принципами технологии блокировки и ее важности в современном обществе. Основными принципами Блоклета являются прозрачная, децентрализация, безопасность, социальное равенство, демократия и демократия - их роль в снижении прав человека и укреплении коррупции. Эта технология охватывает способность повысить эффективность в государственном управлении, благотворительных организациях и электронных системах голосования, обеспечивает социальную справедливость и создает равные возможности для глобальной справедливости. Тезис направлен на выявление возможностей блокировки в социальном развитии.

Madadjon O‘ktamov, Nafisa Baratova

18-20

2025-03-10

MOBIL ILOVALAR ISHLAB CHIQISH

В данной дипломной работе анализируется процесс создания мобильных приложений, этапы разработки и проблемы, возникающие в них. В диссертации также рассматриваются технические и дизайнерские аспекты разработки приложений, а также построение бизнеса и маркетинговые стратегии с помощью приложений.

Iskandar Berdimuhammadov , Madadjon O‘ktamov

21-23

2025-03-10

DASTURLASH TILLARINING RIVOJLANISHI

Языки программирования используются для взаимодействия с компьютерными системами и их развитие соответствовало меняющимся требованиям. В 1950-х годах появились первые высокоуровневые языки, такие как Fortran и Lisp. В 1970-х годах был широко распространён язык C. В 1980-х годах развивалась объектно-ориентированная парадигма программирования, были созданы языки C++ и Smalltalk. Сегодня языки, такие как Python, JavaScript и другие современные языки, делают программирование более доступным и продолжают развиваться с учётом новых технологий.

Madadjon O‘ktamov , Munisa Berdishukurova

24-26

2025-03-10

TALABALAR MA’NAVIYATIGA SALBIY TA’SIR KO’RSATUVCHI ICHKI TAHDIDLAR VA ULARNING KO’RINISHLARI

Ushbu tezisda yoshlar ma’naviyatiga salbiy ta’sir etuvchi ichki tahdidlar, ularning turli omillari, ichki tahdidlar ko’rinishlari haqida ma’lumot berilgan.

Nurmamatova Navbahor Odilbek qizi

27-29

2025-03-10

TALABALARNING DASTURLASHGA OID KOMPETENSIYALARINI DASTURIY ILOVALARDAN FOYDALANIB RIVOJLANTIRISH

Zamonaviy ta'lim muhitida dasturlash ko'nikmalari barcha soha mutaxassislari uchun tobora muhim ahamiyat kasb etmoqda. Ayniqsa, axborot texnologiyalari sohasida ta'lim olayotgan talabalar uchun dasturlash kompetensiyalari asosiy kasbiy ko'nikmalar hisoblanadi. Ushbu tezisda talabalarning dasturlashga oid kompetensiyalarini maxsus dasturiy ilovalardan foydalanib rivojlantirish yo'llari va buning samaradorligini oshirish usullari tahlil qilinadi.

Xazratov Fazliddin Xikmatovich

30-32

2025-03-10

ЗНАЧЕНИЕ ПРОГРАММЫ МЕЖДУНАРОДНОГО ОЦЕНИВАНИЯ В СОВЕРШЕНСТВОВАНИИ МЕТОДИЧЕСКОЙ ПОДГОТОВКИ БУДУЩИХ УЧИТЕЛЕЙ НАЧАЛЬНЫХ КЛАССОВ НА ОСНОВЕ ПРОГРАММЫ МЕЖДУНАРОДНОГО ОЦЕНИВАНИЯ

В статье описаны сущность и содержание разработки методической подготовки будущих учителей начальной школы на основе программы международной оценки, педагогические условия, задачи, условия технического обеспечения, учебный процесс с необходимой образовательной информацией для международного обучения. Описан механизм обеспечения.

Malika Bayzakova

33-36

2025-03-10

QADIMGI MANBA ‘‘AVESTO’’ DADAGI TABIAT HAQIDAGI FALSAFIY QARASHLARINING MOHIYATI

Ushbu maqolada dastlabki mifologik qarashlar va ularning turli timsollar tarzida namoyon bo 'lishi bayon etilgan. Mifologiyaning asosiy tushunchalari: totem, fetish va anima kabi tushunchalarning etimologiyasi tahlil etilgan. Zardushtiylik mifologiyasidagi ezgulik va yovuzlik o'rtasidagi kurashlar va ular turli xudo va devlar timsolllarida namoyon bo 'lishi va Avesto mifologiyasida hikoya qilingan xalq qahramonlari va ezgulik timsollari yoritilgan.

Zebiniso Abdunazarova

37-41

2025-03-11

BADIIY ASARDA MAZMUN UNSURLARINING AHAMIYATI

Ushbu maqolada badiiy asarning muhim unsurlaridan bo’lgan mavzu va g’oya haqida so’z borgan. Mavzu va g’oyaning farqi, asarda nima uchun kerakligi, ularning turlari haqida ham ma’lumot berilgan.

Ruhshona Abdulahatova , Mohigul Adhamova, Mushtariy Abdusattorova

42-44

2025-03-11

В ПОЛИТЕХНИКУМЕ №2 ГАЛЛАОРОЛЬСКОГО РАЙОНА ДЖИЗАКСКОЙ ОБЛАСТИ ПРОШЕЛ ДЕНЬ «ОТКРЫТЫХ ДВЕРЕЙ»

Это мероприятие, организованное в целях проведения дня открытых дверей в Политехническом институте №2 Галлаорольского района Джизакской области, ознакомления широкой общественности с деятельностью образовательного учреждения, непосредственного общения со студентами и их родителями, а также предоставления информации об имеющихся возможностях и направлениях в образовательном процессе.

Кенджаева Лола

45-48

2025-03-12

SCAMPER BOLALAR IJODIYOTINI RIVOJLANTIRISHNING MUQOBIL USULI

Maqolada SCAMPER texnikasini bosqichma-bosqich o’rgatish metodikasi yoritilgan bo’lib, bu borada bolada intellektual va ijodiy fikrlashning  o’rni haqida  so’z yuritiladi.

Aziza Karimova, Gulnoza Abduqayumova

49-50

2025-03-12

OʻSMIRLIK DAVRI PSIXIK XUSUSIYATLARI

Oʻsmirlik davri qizgʻin va dinamik rivojlanish bosqichi bo‘lib, ushbu davrda shaxsning psixik xususiyatlari qanday faoliyat olib borayotganini, o'z-o'zini anglash va ijtimoiy munosabatlarni shakllantirish jarayonida qanday o‘zgarishlarga uchrayotganini o‘rganish muhimdir. Ushbu maqola orqali o‘smerlarning psixik xususiyatlarini tahlil qilish, ularning o'zligini anglash, ijtimoiy oqimlarda ishtirok etishi va stressga bardosh berish kabilarni ko'rib chiqamiz.

Oybek Ergashev , Rashid Rashidov, Dilfuza Tuxtayeva, Ulugbek Shomurotov

51-52

2025-03-13

ZAIF ESHITUVCHI BOLALAR ESHITUV IDROKINI RIVOJLANTIRISH BO‘YICHA OLIB BORILADIGAN PEDAGOGIK ISHLAR

Mazkur maqolada, zaif eshituvchi bolalarning eshituv idrokini rivojlantirishga qaratilgan pedagogik ishlar yoritiladi. Eshituvda muammolari bo‘lgan bolalar uchun o‘qitish va tarbiya jarayonida qo‘llaniladigan metodikalar, uslublar va o‘quv materiallari muhim ahamiyat kasb etadi. Maqolada bolalarning eshituv qobiliyatini yaxshilash, tilni rivojlantirish va ijtimoiylashuv jarayonini qo‘llab-quvvatlash uchun samarali pedagogik yondashuvlar, o‘qituvchilarga tavsiyalar, shuningdek, zamonaviy texnologiyalardan foydalanishning afzalliklari haqida batafsil ma'lumot beriladi. Ushbu maqola, zaif eshituvchi bolalar bilan ishlashni samarali tashkil etish istagan pedagoglar, mutaxassislar va ota-onalar uchun foydali bo‘lishi mumkin.

Zarnigor Yuldasheva , M. M Kodirov

53-55

2025-03-13

IJTIMOIY TARMOQLARDAGI AXBOROTLARNI IDROK ETISHNING INDIVIDUAL-PSIXOLOGIK OMILLARI

Ushbu maqolada ijtimoiy tarmoqlardagi axborotlarni idrok etishning o’ziga xos individual-psixologik omillari tahlil etilgan. Shuningdek, ijtimoiy tarmoqlarning shaxs subyektiv olamiga ta’siri hamda tushunish va idrok etishning o’zaro qiyosiy jihatlari yoritilgan.

Alisher Jabbor

56-57

2025-03-13

ПРОФЕССИОНАЛЬНОЕ РАЗВИТИЕ ВОСПИТАТЕЛЕЙ: ВАЖНОСТЬ НЕПРЕРЫВНОГО ОБУЧЕНИЯ И ПОВЫШЕНИЯ КВАЛИФИКАЦИИ В ОБЛАСТИ ИНФОРМАЦИОННЫХ ТЕХНОЛОГИЙ

В статье рассматривается значимость непрерывного обучения и повышения квалификации воспитателей в сфере информационных технологий. Анализируются современные подходы к профессиональному развитию педагогов дошкольного образования, а также влияние цифровых технологий на процесс обучения и воспитания детей. Приведены мнения ученых и специалистов в области педагогики и цифрового образования, предложены методические рекомендации по совершенствованию ИКТ-компетентности воспитателей.

Каримова Гузаль Бердикул кизи

58-60

2025-03-14

БАЛАНС МЕЖДУ ТРАДИЦИОННЫМИ МЕТОДАМИ ОБУЧЕНИЯ И ЦИФРОВЫМИ ТЕХНОЛОГИЯМИ В ДЕТСКОМ САДУ

В статье рассматриваются вопросы оптимального сочетания традиционных методов обучения и цифровых технологий в системе дошкольного образования. Анализируются преимущества и недостатки каждого из подходов, влияние цифровых технологий на когнитивное и социальное развитие детей дошкольного возраста, а также стратегии эффективного внедрения цифровых инструментов в образовательный процесс. Освещаются современные научные исследования и методические рекомендации по сбалансированному применению традиционных и инновационных методик.

Каримова Гузаль Бердикул кизи

61-63

2025-03-14

BOSHLANG‘ICH TA’LIM TARBIYA FANIDA O’YINLI TEXNOLOGILARDAN FOYDALANISH

В данной статье рассматривается сущность современных образовательных технологий в преподавании дисциплины воспитание, методы эффективного использования игровых технологий, интерактивных методов.

Dilafruz Farsaxonova

64-67

2025-03-14

BOSHLANGʻICH SINF ONA TILI DARSLQRIDA OʻQUVCHILARNI CHIROYLI YOZUV MALAKALARINI SHAKLLANTIRISH METODLARI

Boshlang‘ich sinf o‘quvchilari uchun chiroyli va aniq yozuv malakalarini shakllantirish ta’lim jarayonining muhim yo‘nalishlaridan biridir. Chiroyli yozuv nafaqat estetik jihatdan muhim, balki o‘quvchilarning to‘g‘ri yozish, o‘z fikrlarini ravon ifodalash va harflarni yozish texnikasini mukammallashtirishga xizmat qiladi. Ushbu tezisda chiroyli yozuv ko‘nikmalarini shakllantirishning metodlari, pedagogik yondashuvlari va zamonaviy texnologiyalarning roli yoritiladi. Boshlang‘ich sinflarda yozuv madaniyatini rivojlantirish bo‘yicha samarali amaliy usullar va xalqaro tajribalar tahlil qilinadi.

Muyassar Mamarasulova

68-70

2025-03-14

5-7 SINF TASVIRIY SAN’AT DARSLARIDA O‘QUVCHILARINING BADIIY VA IJODIY QOBILIYATLARINI RIVOJLANTIRISH

Ushbu maqola maktab o‘quvchilarining badiiy ijodiy qobiliyatlarini rivojlantrishda tasviriy san’atning amaliy ahamiyati, mashxur pedagog rassomlarning bu hususidagi tadqiqotlari hamda ilmiy fikrlari keltirilgan.

Muqaddam Xamraqulova

71-74

2025-03-17

OLIY TA’LIMDA INGLIZ TILINI O‘QITISHDA AKADEMIK YOZUV KO‘NIKMALARINI SHAKLLANTIRISH

Ushbu tezisda oliy ta’lim muassasalarida ingliz tilini o‘qitish jarayonida akademik yozuv ko‘nikmalarini shakllantirishning ahamiyati va samarali metodlari yoritiladi. Tadqiqotda zamonaviy pedagogik yondashuvlar, innovatsion texnologiyalar va interaktiv usullar asosida akademik yozuvni rivojlantirish imkoniyatlari tahlil qilinadi. Shuningdek, talabalar uchun akademik yozuv mashqlarini yaratish va baholash mezonlari, yozma nutqni rivojlantirishga yo‘naltirilgan strategiyalar ham ko‘rib chiqiladi.

Nodir Xakimxodjayev

75-77

2025-03-17

FUTBOL ELEMENTLARINI RIVOJLANTIRUVCHI HARAKATLI O'YINLAR O'RGANISH

Mazkur maqolada futbol elementlarini rivojlantiruvchi harakatli o‘yinlarning o‘quvchilarning jismoniy tayyorgarligiga ta’siri tahlil qilinadi. Futbol texnikasini o‘zlashtirish jarayonida harakatli o‘yinlardan foydalanish usullari va ularning samaradorligi muhokama qilinadi. Shuningdek, futbol mashg‘ulotlarida yosh futbolchilarning chaqqonligi, chidamliligi va muvozanatini oshirishga qaratilgan harakatli o‘yinlar tavsiflanadi.

Umidbek Qo‘shoqov , Shamshodbek Jurayev , Suxrob G'aniyev

78-79

2025-03-17

MAKTABGACHA YOSH DAVRIDA PSIXIK RIVOJLANISH XUSUSIYATLARI

Maktabgacha yosh davri bolaning psixik rivojlanishida muhim bosqich hisoblanadi. Ushbu davrda kognitiv, emotsional, ijtimoiy va nutqiy rivojlanish jarayonlari jadallashadi. Bolalar tafakkuri konkret-obrazli shaklda bo‘lib, xotira, diqqat va tasavvur kabi psixik jarayonlar shakllanadi hamda takomillashadi. Emotsional holatlar va ijtimoiy munosabatlar rivojlanib, bola kattalar va tengdoshlar bilan muloqot qilish ko‘nikmalarini o‘zlashtiradi. Mazkur bosqichdagi psixik rivojlanish xususiyatlarini o‘rganish pedagog va psixologlar uchun muhim ahamiyatga ega bo‘lib, tarbiyaviy jarayonni samarali tashkil etishga yordam beradi.

Ulug‘bek Shomurotov , Nurbek Ishxujayev , Nodirbek Bekbo‘tayev

80-81

2025-03-17

KREATIV YONDASHUV ASOSIDA TALABALAR O’RTASIDA PSIXOLOGIK TRENINGLAR TASHKIL ETISHNING AHAMIYATI

Psixologik treninglar talabalarning psixologik sog'lig'ini saqlash va ularning muvaffaqiyatli kelajakda faoliyat yuritishiga yordam beradigan muhim vositadir. Mazkur maqolada kreativ yondashuv asosida talabalar o’rtasida psixologik treninglar tashkil etishning ahamiyati to’g’risida fikr yuritilgan.

Baratov Nasriddin Karshibayevich, O’rozaliyeva Feruza Shomuratovna

82-87

2025-03-17

BO‘LAJAK BOSHLANG‘ICH SINF O‘QITUVCHILARINI O‘QUVCHILAR YOZMA NUTQIY KOMPETENSIYALARINI RIVOJLANTIRISH USULLARINI QO‘LLASHGA TAYYORLASH

Ushbu maqola Bo‘lajak boshlang‘ich sinf o‘qituvchilarini o‘quvchilar yozma nutqiy kompetensiyalarini rivojlantirish usullarini qo‘llashga tayyorlashning metodik jihatlari ochib berishga qaratilgan.

Dinara Abduraxmonova

88-91

2025-03-17

O‘YIN NOMLARIDA METAFORIK KO‘CHIM XUSUSIYATLARI

ushbu maqola bolalar o‘yin nomlarida metaforik nominatsiya xususiyatlariga bag'ishlangan bo'lib, bir predmet, belgi, harakatning nomini boshqa bir predmet, belgi, harakatga ko‘chirish yo‘li bilan nomlarning yasalishi yoritib berilgan.

Muhayyo Matmusayeva

92-94

2025-03-17

ПАРАДИГМАТИЧЕСКАЯ СТРУКТУРА ЛЕКСИЧЕСКИХ ЕДИНИЦ РУССКОГО ЯЗЫКА

Рассмотрена взаимосвязь между синтагматическими и парадигматическими аспектами лексической системы языка. Анализируются как лексические единицы организуются в контексте синтагмы (комбинации слов в предложении) и парадигмы (группы слов, обладающих общими грамматическими характеристиками). Исследуются современные лингвистические тенденции, влияющие на эту структуру, такие как влияние глобализации, технологических изменений и культурных трансформаций. В статье также подчеркивается важность учета этих тенденций для понимания динамики языка и его развития.

Исаева Зера Таировна

95-99

2025-03-06

LITERARY TEXTS FOR IMPROVING READING AND WRITING SKILLS

This study explores the significance of literary texts in improving reading and writing skills among language learners. The research highlights the effectiveness of integrating literary texts to enhance vocabulary acquisition, reading comprehension, and writing proficiency. The use of short stories, poetry, and other literary materials provides an engaging and interactive approach to language learning, fostering creativity and deeper comprehension. Furthermore, technological advancements, such as digital tools and multimedia elements, have significantly contributed to improving students' reading and writing abilities.

Maftuna Zokirjonova

100-102

2025-03-17

TEACHING GRAMMAR FOR INTERMEDIATE LEVEL LEARNERS WITH MODERN TECHNOLOGIES

The integration of modern technology in grammar instruction has revolutionized English language teaching by enhancing student engagement and learning outcomes. This study explores the effectiveness of digital tools, interactive learning strategies, and multimedia applications in improving grammar proficiency among intermediate learners. By leveraging technology-driven teaching methods such as gamification, real-time assessments, and blended learning, educators can create dynamic, student-centered environments that facilitate deeper understanding and retention of grammar concepts. The findings highlight the importance of interactive activities, teacher-guided digital tool integration, and innovative instructional strategies in making grammar instruction more accessible and effective.

Maftuna Zokirjonova

103-105

2025-03-17

O‘SMIR YOSHIDAGI BOLALARNING RUHIY SALOMATLIGIDA BOLALIK TRAVMASINING ROLI

Ushbu maqola o'smir yoshidagi bolalarning ruhiy salomatligida bolalik travmasining roli haqida yoritib o’tilgan. O'smirlik davri, shaxsiyatning shakllanishi va ruhiy salomatlik uchun muhim bosqichdir. Bolalik travmalari, masalan, oilaviy zo'ravonlik, ajralish, yoki do‘stlar bilan munosabatlardagi muammolar, o‘smirlarning ruhiy holatiga salbiy ta'sir ko'rsatishi mumkin. Ushbu tadqiqotda bolalik travmalarining o'smirlar ruhiyatiga ta'siri, ularning ijtimoiy va emosional rivojlanishiga qanday ta'sir qilishi va bunday travmalardan qutilish usullari ko‘rib chiqiladi.

Gavhar Zokirova

106-109

2025-03-19

ZAIF ESHITUVCHI BOLALARNI INKLYUZIV TA’LIMGA JALB ETISH

Ushbu maqolada zaif eshituvchi bolalarni inklyuziv ta’limga jalb qilish bosqichlari, inklyuziv ta’limining samaradorligiga bevosita ta’sir ko’rsatuvchi to’siqlar va ularni bartaraf etish bo’yicha pedagoglarga bir qancha ko’rsatmalar batafsil yoritilgan.

Sohiba Djurayeva , Maxliyo Tursunova

110-113

2025-03-19

Показать все выпуски