Этот журнал занимается публикацией и распространением результатов исследований по общественным наукам и историческим вопросам. Основная цель исследовательского журнала - исследовать, проводить и знакомить с ключевыми моментами широкой публики и фундаментальными исследованиями в области социальных наук и истории. Таким образом, Евразийский журнал социальных наук, философии и культуры также планировал анонсировать научные достижения молодых ученых по актуальным проблемам общества, проводя аналитические и теоретические исследования исторических точек региона в доисторические эпохи. Авторы несут ответственность за достоверность фактов, цитат, статистической и социологической информации, географических терминов и другой информации, представленной в статье. Представленные статьи должны быть уникальными и содержать последние новости науки и образования. Кроме того, текст статьи должен быть оригинальным и ранее не публиковался в других журналах. Статьи принимаются на узбекском, английском и русском языках, журнал выходит один раз в месяц.

Опубликован: 2024-07-05

КАЖДЫЙ ВЗРОСЛЫЕ РАНЬШЕ БЫЛ РЕБЕНКОМ. «МАЛЕНЬКИЙ ПРИНЦ» АНТУАН ДЕ СЕНТ- ЭКЗЮПЕРИ

Это в статье Антуана де Сент - Экзюпери высокий из его работ один был​ "Он маленький Сказка "Принц", взрослые. из его жизни оккупированный место о слово проводится.

Джаксиликова Айгерим

7-9

2024-07-04

ZULFIYA QUROLBOY QIZI IJODIDA AYOL MAVZUSI

Ushbu maqolada bugungi oʻzbek hikoyanavisligiga oʻzining hikoyalari bilan katta hissa qoʻshib kelayotgan Zulfiya Qurolboy qizining “Ayol” hikoyasi tadqiqot obyekti sifatida tanlab olingan. Maqolada yozuvchining  oʻziga xos ijodiy yoʻnalishi asosida yuzaga kelgan ayol psixologiyasi va ruhiy olamini tasvirlash  badiiy detallar asosida monologik nutq vositasida yozilganligi talqinga tortilgan.

Orazbaeva Asal

10-12

2024-07-08

PHILOSOPHICAL ANALYSIS OF CONCEPT OF HUMAN IN BAHOUDDIN NAQSHBAND'S RUBAI

In this article the meaning and essence of concept of human of Bahauddin Naqshband is illuminated based on the philosophical analysis of the word “Hech”(nothing) in two rubai’s given in the main sources about Naqshbandiya teaching “Maqomoti Khoja Bahouddin Naqshband” and “Ruboiyoti Khoja Naqshband”. It is illuminated that even though a human is Olami Saghir – Little Universe in zohir, in botin he is Olami Kabir – Big Universe and that it is the encompassing being that embodies the whole existence and its boqiy (immortal) and foniy(mortal) aspects.

Gulchehra Navruzova

13-19

2024-07-08

STUTTERING INFORMATION AND METHODS TO ELIMINATE STUTTERING

In our daily lives, we encounter individuals who are sometimes caught in the process of speaking in a social environment. So why are they caught, how to help them? In this article, together with getting answers to these questions, we will get acquainted with complete information about stuttering.

Ozoda Rimbayeva

20-23

2024-07-11

LEADING TYPES OF ACTIVITIES IN PRESCHOOL CHILDREN. METHODS OF SPEECH DEVELOPMENT IN PRESCHOOL CHILDREN

The preschool age period is important in the life of a child. During this period, the child has a high level of cognitive activity, has a well-developed ability to remember, has a high level of flexibility and learning. To determine the correct development of the child and his interests, it is necessary to know the leading types of activities in the life of the child in the preschool age period. This article will talk about the leading activities in preschool children, as well as ways of developing speech in them.

Ozoda Rimbayeva

24-26

2024-07-11

CHILDREN WITH MENTAL DISABILITIES

This article provides information about the psychology of children with intellectual disabilities, the specific characteristics of their mental states, and the scientific research works of scientists working in this field.

Guljan Klishaeva

27-30

2024-07-11

IQ (INTELLEKTUAL KOIFITSIYENT) GENDER PSIXOLOGIK FARQLAR SIFATIDA TALABALARNING O’QUV FAOLIYATIGA TA’SIRI

Ushbu maqolada IQ tushunchasi va uning fanga kirib kelish tarixi haqida fikrlar yoritilgan. Shuningdek oily o’quv yurti talabalarida intellectual koifitsiyentning o’quv jarayonida qanchalik darajada muhim ekanligi kabi fikrlar yoritilgan.

Rajabova Zamira Ravshanbekovna

31-34

2024-07-11

NUTQ NUQSONLARIGA EGA BO‘LGAN BOLALAR

Nutq nuqsoniga ega bo'lgan bolalarning so'z boyligini oshirish maxsus pedagogikaning dolzarb masalalaridan bo'lib kelgan. So'z nutqning eng asosiy xom ashyosidir. Madomiki shunday ekan, eng asosiy talablardan biri bolalarni so'zlar xazinasiga olib kirish, bu xazinadan baxramand qilishdir. Bu murakkab vazifani so'z ustida mutasil ish olib bormay turib amalga oshirib bo'lmaydi. Maktabgacha yoshdagi nutq nuqsoniga ega bo'lgan bolalar lug'ati ustida ishlash usullari, surat bilan ishlash yo 'llari berilgan.

Klıshaeva Guljan

35-38

2024-07-11

TOVUSHLAR TALAFFUZIDAGI NUQSONLAR VA ULARNI BARTARAF ETISH

Amaldagi barcha harakatlarimiz kommunikativdir. Imo-ishoralar, yuzlar, tovushlar, hidlar va hatto masofalar boshqalarning harakatlari, motivlari va fikrlari to'g'risida ma'lumot olish uchun ishlatilgan. Hatto harakatlarning yo'qligi ham nimadir haqida dalolat beradi. Biroq, yuqorida aytib o'tilganlardan tashqari, inson uchun yana bir element, ya'ni ramziy ma'noga ega. Ushbu ramziy element nutq orqali og'zaki ifoda etiladigan tildir. Nutqning shakllanishi bolaning umumiy rivojlanishining asosiy xususiyatlaridan biridir. Oddiy rivojlanayotgan bolalar o'z ona tilini yaxshi o'zlashtirish qobiliyatiga ega. Nutq bola va uning atrofidagi dunyo o'rtasidagi muhim aloqa vositasiga, faqat odamlarga xos bo'lgan muloqotning eng mukammal shakliga aylanadi.

Klıshaeva Guljan

39-42

2024-07-11

HARAKAT-TAYANCH A’ZOLARIDA NUQSONI BOR BOLALARNING NUTQQA TASIRI

Ushbu maqolada, harakat tayanch a'zolari jarohatlangan bolalar haqida, ulardagi nuqsonning kelib chiqish sabablari, oldini olish, davolash, qanday turlari mavjudligi, profilaktikasi, yoritilgan. Ta'lim -tarbiya berish berish yo'llari ochib berilgan.

Klıshaeva Guljan

43-46

2024-07-11

MOTURIDIYLIKNING AQIDAVIY TAʼLIMOTLARI VA TARIXI

Moturidiylik – islomdagi falsafiy oqim bo‘lib, u ilohiyotning asosiy masalalarini ko‘rib chiqadi va e’tiqod masalalariga yaxlit nuqtai nazarni taqdim etadi. Moturidiy (Abu Mansur al-Moturidiy Abu Mansur Muhammad ibn Muhammad ibn Mahmud al-hanafiy al-Moturidiy as-Samarqandiy) (870-944-yil) — imom, fiqh olimi, kalom ilmining moturidiylik oqimi asoschisi. „Imom al-hudo“, „Imom al-mutakallimin“ („Hidoyat yoʻli imomi“, „Mutakallimlar imomi“) nomlari bilan ulugʻlangan. Moturid qishlogʻida (hozirgi Jomboy tumanida) tavallud topib, to umrining oxirigacha shu yerda yashagan, bu yerda katta bogʻ ham barpo etgan.[3]

Nizomiddinxoʻjayev Otabek Ruslan oʻgʻli

47-50

2024-07-16

ТЕОРЕТИЧЕСКИЕ ОСНОВЫ РАЗВИТИЯ УПРАВЛЕНЧЕСКОЙ КОМПЕТЕНТНОСТИ СПЕЦИАЛИСТОВ НА ОСНОВЕ КЛАСТЕРНОГО ПОДХОДА

Изучение инновационных процессов в образовании, их функций, закономерностей развития, механизмов и технологий их реализации позволяет организовать в высших учебных заведениях на уровне мировых стандартов на основе достижений современной педагогики и педагогической науки. Автор представляет научные труды и работы, которые проводятся последние годы в стране, направленные на совершенствование механизмов организации и управления образовательным процессом, внедрение инновационного управления образованием на основе демократических принципов и кластерного подхода к нему, внедрение передовых педагогических технологий в систему непрерывного образовани

Дурдона Мустафоева

51-57

2024-07-22

AUTIZM SINDROMLI BOLALARNI PSIXOLOGIK VA PEDAGOGIK JIHATDAN O‘RGANISH TA’LIMNI SAMARALI TASHKIL ETISH ASOSI SIFATIDA

Ushbu maqolada autizm sindromli bolalarni psixologo-pedagogik o’rganish, ularning o’ziga hos hususiyatlari haqida so’z yuritilgan. Shu bilan birga autizm sindromli bolalarni tekshirish usullari va bunday bolalarni to‘liq psixologik-pedagogik o‘rganishni eng maqbul bosqichlari haqida tavsiyalar berilgan.

Usmonjonova Saodatxon Mirzahamdamovna

58-63

2024-07-22

МЕТОДИКА ПРЕПОДАВАНИЯ УЗБЕКСКОГО ЯЗЫКА В НАЧАЛЬНЫХ КЛАССАХ

В статье рассматриваются актуальные вопросы, значение, цели и задачи методики преподавания родного языка в начальной школе. Я рассмотрю методологию преподавания узбекского языка в начальных классах, уделив особое внимание ключевым принципам и стратегиям, которые могут улучшить опыт изучения языка для младших школьников.

Бегойим Юлдошева

64-68

2024-07-26

PEDAGOGICAL SITUATIONS OF SMALL REGIONAL SCHOOLS AND PROBLEMS OF TEACHING CHEMISTRY

This study explores the primary objectives, direction, and gaps within the educational environments of small schools. It examines the challenges faced by students and teachers in these settings, particularly in the context of chemistry education. The study incorporates a comprehensive analysis, draws specific conclusions, and provides an in-depth examination of the pedagogical conditions affecting these schools.

Dinara Ontagarova

69-73

2024-07-31

OʻZBEK TILIDA HUJJATLAR TASNIFI

Maqolada oʻzbek hujjatshunosligida hujjatlarni tasniflovchi xususiyatlar, ularga asosan hujjatlarning tasniflanishi masalalari koʻrib chiqilgan. Asosiy tasnif hujjatlarning bajaradigan vazifasidan kelib chiqishi ekanligiga e’tibor qaratiladi.

Farxad Kurbanbayevich Babadjanov

75-80

2024-07-31

OBRAZLAR RUHIYATIDA TUSH TASVIRI

Ushbu maqolada badiiy asarlarda obraz va qahramonlar ruhiyatida uchrovchi tush motivi haqida so‘z yuritiladi. Tush motivi badiiy asarlar syujetida qahramonlarning ruhiy holatini ochib berishda hamda syujet voqealarini, syujetning asosiy bo‘g`inlarini o‘zaro bog`lashda muhim o‘rin tutadi. U ijodkorga o‘z fikrini aniq hamda ta’sirchan qilib ifodalashga yordam beradi. Xususan, bu motiv ruhiy tahlilning muhim poetik vositasi sifatida asar qahramonlarining nimalarni his etayotganligini, ma’naviy va axloqiy qarashlarini, e’tiqodini, turish-turmushini, o‘y-kechinmalarini, orzu-umidlari-yu armonini anglashga xizmat qilar ekan quyida buni misollar orqali ifodalashga harakat qilindi.

Ahmedova Sarvinoz

81-85

2024-07-31