https://www.in-academy.uz/index.php/zdift/issue/feed Наука и технология в современном мире 2025-02-08T11:33:35+00:00 Open Journal Systems <p>«Zamonaviy dunyoda ilm-fan va texnologiya» - это национальная онлайн-конференция с открытым доступом, на которой публикуются обзорные тезисы, относящиеся к различным областям. Главная цель состоит в том, чтобы предложить интеллектуальную платформу для национальных ученых, и она направлена на продвижение междисциплинарных исследований. Все рукописи должны быть подготовлены на узбекском, английском или русском языках.</p> https://www.in-academy.uz/index.php/zdift/article/view/44312 ФОРМИРОВАНИЕ ИНТЕРЕСОВ У МЛАДШИХ ШКОЛЬНИКОВ 2025-02-06T10:18:48+00:00 Навруза Қосимова info@in-academy.uz Зиёдахон Бобаева info@in-academy.uz <p>на этой статье проблема как формирования учебной деятельности у младших школьников. Важным фактором успеха обучения являются познавательные интересы ребенка, которые формируются благодаря присущим людям потребностям в знаниях. Также даётся характеристика познавательным и социальным следствиям.</p> 2025-02-05T00:00:00+00:00 Copyright (c) 2025 https://www.in-academy.uz/index.php/zdift/article/view/44323 KALAMUSHLAR ME’DASI SEKRETOR FAOLIYATIGA BENZEKETOZON VA GLITSERAM PREPARATLARINING TA’SIRINI EKSPERIMENTAL O‘RGANISH 2025-02-06T10:41:34+00:00 T.B. Mustanov info@in-academy.uz <p>Kelajakda 20-25 yil ichida me’da va o’n ikki barmoq ichak kasalliklari bilan og’rigan bemorlar soni ortib borishi kutilmoqda, ularning orasida esa me’da va o’n ikki barmoq ichak yara kasalligi yetakchi o’rinni egallaydi. Ushbu kasallik ko’proq yoshlar orasida kuzatilishi xavfi bor, va uning kechikib yoki noto’g’ri davolanishi jiddiy asoratlarga olib kelishi mumkin. Zamonaviy tibbiyotda me’da va o’n ikki barmoq ichak yara kasalligiga qarshi ko’plab samarali dori vositalari ishlab chiqilgan. Lekin, ulardan ayrimlari yaraga qarshi yetarli samaradorlikni ko’rsatmaydi va bemorlarda kasallikning qaytalanishi yoki kuchayishi mumkin, shuningdek, turli noxush asoratlarga olib keladi. Shu sababli, yara kasalligiga qarshi yuqori samarali va kam toksik yangi dori vositalarini o’rganish dolzarb masala hisoblanadi. Ushbu qobiliyatga asoslanib, mazkur tadqiqotni o’tkazishni maqsadga muvofiq deb hisoblaymiz.</p> 2025-02-05T00:00:00+00:00 Copyright (c) 2025 https://www.in-academy.uz/index.php/zdift/article/view/44377 SUV RESURSLARIDAN SAMARALI FOYDALANISHDA RAQAMLI TEXNOLOGIYALARNI JORIY ETISH YO‘LLARI 2025-02-07T05:28:12+00:00 Ilhom Ochilov turgunbaevutkir01@gmail.com Utkir Тurgunbayev turgunbaevutkir01@gmail.com <p>Ushbu tezisda О‘zbekistоn Resрublikаsidа suv resurslaridan samarali foydalanishni ta’minlashni rаqаmlаshtirish lоyihаlаrini qо‘llаb-quvvаtlаshning аhаmiyаtini tаhlil qilish, qishloq xo‘jaligi ekinlarini yetishtirishda suvni tejaydigan texnologiyalarni keng joriy etish hamda sug‘oriladigan yerlarning meliorativ holatini yaxshilash bo‘yicha tizimli chora-tadbirlar amalga oshirishga bag‘ishlangan. Suv resurslaridan samarali foydalanishga rаqаmli texnоlоgiyаlаr vа innоvаtsiоn yechimlаrni tadbiq qilish, ularni takomillashtirish, mavjud suvga bo‘lgan ehtiyojlarni yanada to‘liq qondirish hаmdа sаmаrаdоrligini оshirishdа muhim rоl о‘ynаydi. Tаdqiqоt dаvоmidа mamlakatimizda suv resurslaridan foydalanish jarayonlarini rаqаmlаshtirish jаrаyоnlаri tаhlil qilindi, nаtijаlаri о‘rgаnildi.</p> 2025-02-06T00:00:00+00:00 Copyright (c) 2025 https://www.in-academy.uz/index.php/zdift/article/view/44424 MA’LUMOTLARNI HIMOYA QILISH VA KIBERXAVFSIZLIKDA ZARARLI XAVFLAR OLDINI OLISH USULLARI 2025-02-08T05:55:56+00:00 Bekzod Tursunov info@in-academy.uz Mexriniso Rahmanova info@in-academy.uz Durdona Ahmadaliyeva info@in-academy.uz <p>ushbu maqola&nbsp;&nbsp; kompyuter va ıjtımoıy tarmoq orqalı&nbsp; buladıgan tahdıdlar va tarmoq, tarmoq ostı hujumları&nbsp; kelıb chıqısh omılar&nbsp; va unı oldını olısh kiberxavfsizlik masalalarini,echımı&nbsp; jumladan, fishing hujumlari, zararli dasturlar, ddos hujumlari va ijtimoiy muhandislik texnikalarini vazifasi&nbsp; yoritiladi. shuningdek, shaxsiy va korporativ ma'lumotlarni himoya qilish usullari, jumladan, kuchli parollardan foydalanish, ikki bosqichli autentifikatsiya, antivirus dasturlarni o‘rnatish va tizimlarni yangilash bo‘yicha tavsiyalar beriladi. maqola nafaqat texnologik, balki ijtimoiy masalalarga ham e’tibor qaratib, kiberxavfsizlik bo‘yicha xabardorlikni oshirishni ta’kidlaydi.</p> 2025-02-07T00:00:00+00:00 Copyright (c) 2025 https://www.in-academy.uz/index.php/zdift/article/view/44426 IJTIMOIY-MAISHIY SOHADAGI ZO‘RAVONLIK PROFILAKTIKASINI TASHKIL ETISH BO‘YICHA AYRIM QARASHLAR 2025-02-08T05:59:16+00:00 MIRFAYZ SULAYMONOV info@in-academy.uz <p>Maishiy zoʻravonlik birinchi marta ijtimoiy muammo sifatida XX asr oxirida tan olinganligini bilamiz. Biroq, XX asrning oʻrtalariga qadar ushbu mavzuga bagʻishlangan jiddiy va keng koʻlamli tadqiqotlar mavjud emas edi. Oʻsha paytda olib borilgan tadqiqotlar asosan oilaviy (maishiy) zoʻravonlik turlariga tegishli edi. Masalan, oʻtgan asrning 60-yillarida Genri Kempe bolalarga beparvolik va jismoniy zoʻravonlik muammolari bilan shugʻullangan va 1962-yilda birinchi marta “kaltaklangan bolalar sindromi” atamasini ilmiy muomalaga kiritgan.</p> 2025-02-07T00:00:00+00:00 Copyright (c) 2025 https://www.in-academy.uz/index.php/zdift/article/view/44446 INGLIZ VA O‘ZBEK TILLARIDA «YO‘QOTISH» VA «TOPISH» LEKSIK-SEMANTIK MAYDONINING TAHLILI 2025-02-08T06:31:20+00:00 Gulhayo Mamanazarova ilxamjanovnaguli1995@mail.ru <p>Mazkur maqolada ingliz va o‘zbek tillarida «yo‘qotish» va «topish» konseptlarining leksik-semantik maydoni qiyosiy tahlil qilinadi. Ushbu tushunchalar har bir tilning madaniyati va dunyoqarashini aks ettirib, turli semantik nuanslarga ega. Maqolada ushbu birliklarning semantik xususiyatlari va frazeologik jihatdan farqlari misollar asosida tahlil etiladi.</p> 2025-02-07T00:00:00+00:00 Copyright (c) 2025 https://www.in-academy.uz/index.php/zdift/article/view/44447 DEVELOPING ECONOMIC LITERACY IN FUTURE PRIMARY SCHOOL TEACHERS 2025-02-08T06:33:31+00:00 Shohzoda Yusupova info@in-academy.uz <p>The formation of economic literacy in primary school students is a critical task in modern education. Future primary school teachers must be equipped with effective methods and tools to instill basic financial and economic concepts in young learners. This article examines practical strategies, including interactive games, project-based learning, digital tools, and collaboration with parents, to enhance economic literacy. It also highlights challenges in teacher training and proposes solutions to integrate economic education into primary curricula. The study emphasizes the importance of preparing educators to foster responsible financial behavior in students from an early age.&nbsp;</p> 2025-02-07T00:00:00+00:00 Copyright (c) 2025 https://www.in-academy.uz/index.php/zdift/article/view/44448 GLOBAL MIGRATSIYA SHAROITIDA OILALARNI HUQUQIY QO‘LLAB-QUVVATLASH 2025-02-08T06:35:54+00:00 Javohir Shamsutdinov info@in-academy.uz <p>Mazkur maqolada globallashuv davridagi migratsiyaning oila huquqiga ta’siriga e’tibor qaratilgan. Muallif turli mamlakatlarning oila qonunchiligidagi farqlar xalqaro miqyosda oila huquqidagi muammolarni keltirib chiqarishi mumkinligiga e’tibor qaratgan.</p> 2025-02-07T00:00:00+00:00 Copyright (c) 2025 https://www.in-academy.uz/index.php/zdift/article/view/44449 GERBITSIDLARNING TUPROQNING KIMYOVIY TARKIBIGA TASIRI 2025-02-08T06:38:17+00:00 Ozod Boltayev baxmallikozod@gmail.com <p>В данной статье рассматривается влияние гербицидов на плодородие почвы и экосистемные услуги. В последние годы использование гербицидов в сельском хозяйстве увеличилось, что делает актуальным вопрос их воздействия на биологию почвы. Результаты исследования показывают, что гербициды могут изменять уровень pH почвы, циклы питательных веществ и микробиологическую активность. В частности, такие гербициды, как глифосат, могут снижать pH почвы, негативно влиять на азотный цикл и изменять состав почвенных микроорганизмов. Оценка долгосрочных экологических последствий гербицидов и разработка альтернативных решений для минимизации их негативного воздействия представляют собой важную задачу.</p> 2025-02-07T00:00:00+00:00 Copyright (c) 2025 https://www.in-academy.uz/index.php/zdift/article/view/44471 PEDAGOGNING UZLUKSIZ KASBIY RIVOJLANTIRISH: RESURSLAR, MEXANIZMLAR VA YO‘NALISHLAR 2025-02-08T10:54:56+00:00 Janona Xudayberdiyeva info@in-academy.uz <p>В данной статье непрерывное образование рассматривается как важный фактор совершенствования процесса профессионального развития личности для непрерывного профессионального развития педагога и его реализации. Подчеркивается необходимость четкого определения ресурсов, механизмов и направлений непрерывного профессионального развития педагога.</p> 2025-02-07T00:00:00+00:00 Copyright (c) 2025 https://www.in-academy.uz/index.php/zdift/article/view/44477 KREATIV VA TANQIDIY FIKRLASHNI RIVOJLANTIRISH: BO‘LAJAK BOSHLANG‘ICH SINF O‘QITUVCHILARINING PEDAGOGIK TAYYORLIGI 2025-02-08T11:31:10+00:00 Muxlisa Jumayeva jumayevamuxlisa40@gmail.com <p>В данной статье рассматривается процесс развития креативного и критического мышления будущих учителей начальных классов. Статья анализирует новые требования и методики педагогической подготовки. Хорошо развитые креативное и критическое мышление готовят педагогов к применению инновационных подходов и обеспечению качественного образования для учащихся. Обучение будущих учителей критическому мышлению помогает эффективно организовывать образовательный процесс. Кроме того, креативное мышление побуждает учителей разрабатывать новые идеи и подходы. В статье анализируется место и значимость креативного и критического мышления в образовательном процессе.</p> 2025-02-07T00:00:00+00:00 Copyright (c) 2025 https://www.in-academy.uz/index.php/zdift/article/view/44478 BO‘LAJAK BOSHLANG‘ICH SINF O‘QITUVCHILARINING IJODIY TAFAKKURINI RIVOJLANTIRISH MAZMUNI 2025-02-08T11:33:35+00:00 Maxliyo Turopova turopovamaxliyo026@gmail.com <p>В статье анализируется содержание развития творческого мышления будущих учителей начальных классов. В системе образования творческое мышление не только способствует эффективной организации педагогической деятельности учителя, но и позволяет обучать учащихся новым, инновационным подходам и методам.</p> 2025-02-07T00:00:00+00:00 Copyright (c) 2025